• Travel Solutions

• City break la Zurich!

City break la Zurich! De ce ai alege acest oras considerat scump? Pentru ca in topul oraselor cu cel mai inalt standard de viata, Zurich este de multi ani pe podium. Pentru ca s-au spus atat de multe lucruri frumoase despre peisajele Elvetiei. Sunt si eu printre cei care au ramas fara rasuflare in fata superbitatii naturii. Este atata frumusete in tara asta incat ai senzatia ca te plimbi printr-un tinut ireal.  In afara de peisajele spectaculoase,   m-a impresionat tot ceea ce au facut oamenii pentru a le pune in evidenta cat mai bine.

Filmul excursiei mele a fost asa: am plecat in luna iunie, sambata dimineata la ora 6:00 si am ajuns in Zurich la 8:14(ore locale). Aeroportul este la doar 10 minute de gara centrala. Elvetia chiar merita vazuta cu trenul din multe puncte de vedere. In primul rand  infrastructura cailor ferate este incredibila , iar in al doilea rand trenul ajunge in locuri unde masinile nu au acces.  Poti cumpara online sau din gara un card Swiss Pass si platesti apoi jumatate din valoarea oricarui bilet, in plus calatoriile sunt nelimitate si poti opri in orice statie.

Lucerna

Din Zurich am luat trenul spre Lucerna unde am ajuns intr-o ora.  Vis a vis de gara este portul de unde te poti imbarca pe vapoare de croaziera pe lacul Lucerna.  Sunt multe variante de excursii, noi am ales croaziera de o ora. Mi-a placut mult, mult, mult de tot!

lac lucerna

Orasul Lucerna este un oras medieval cu stradute inguste , cu piatete inconjurate de cladiri pictate,  cu balconase pline de flori. Simpla plimbare prin oras este o incantare! Orasul este la baza  Muntelui Pilatus catre care se fac foarte multe excursii. Recomand varianta in care pleci din Kriens cu telecabina , iar la retur te intorci pe celalalt versant, cu cremaliera si vaporul.

Lucerna, pod

Dupa croaziera am luat telecabina din Kriens (10 minute cu autobuzul din Lucerna) si am mers 40 de minute pana pe virful muntelui Pilatus. Abia imi “revenisem” dupa euforia data de plimbarea pe lac , cand un alt spectacol a inceput! Pana pe culme, cabina opreste de doua ori. La prima oprire este doar un restaurant si un loc de joaca . La a doua oprire insa sunt mult mai multe de facut. Exemple de activitati dintre cele mai hazlii : poti sa faci echilibristica pe sarma (binenteles ca esti legat cu curele), poti sa te dai pe un topogan foarte, foarte lung si apoi la urcare esti “tras” de un cablu. Mult peste toate aceste distractii este insa privelistea peste Alpi pentru care eu nu gasesc epitet care sa exprime frumusetea.

Pilatus

Dupa a doua oprire continui drumul cu cabina pana in varf la 2412 m! Aici te asteapta panorama de 360 grade peste Alpi….Poti sa zici doar  :UAAAAU!!!! Sunt carari facute catre toate locurile unde se poate admira priveslistea  peste Alpi. Aici este un hotel imbracat in tabla, ceea ce insemna ca  iarna sunt vanturi destul de mari.

pilatus-lucerna,elvetia

Am ales ca drumul inapoi sa il facem cu cremaliera, ceea ce a fost foarte dragut.Am vazut altfel de peisaje- am mers printr-o padure, apoi printr-o pajiste unde am vazut de la distanta foarte mica- celebrele vaci elvetiene!

lucerna cremaliera

In afara de Muntele Pilatus si plimbarile pe lac, sunt multe alte optiuni de plimbari cu telecabina pe muntii din apropiere, eu am numarat peste 20 de trasee . Cel mai spectaculos este drumul pana la Titlis, la 3238m! Aici este o telecabina rotunda  suspendata pe cablu si care se roteste , astfel ca poti sa ai vizibilitate 360 grade !

INTERLAKEN

A doua zi am plecat la Interlaken, am calatorit tot cu trenul si am ajuns in aprox doua ore. Statiunea este foarte eleganta, linistita si plina de sarm. Sunt atat de multe variante de excursii pe care poti sa le faci, incat nu mai stii ce sa alegi.

INTERLAKEN,ELVETIA

Dintre toate cea mai cautata este calatoria cu trenul pana la Jungfraujoch – 3454 m, care este gara europeana aflata la cea mai mare inaltime! Un bilet de tren este 180 franci elvetieni ceea ce te descurajeaza putin (daca ai Swiss pass, costul este la jumatate!). La biroul de informatii turistice , agentul iti poate spune care este vremea si daca merita sa faci calatoria pana sus pe munte. Chiar ai nevoie de noroc de vreme! O alta varianta ar fi sa mergi pana la Grindwil de unde poti sa iei telecabina si sa “plutesti” peste Alpi .  Ai parte de foarte multe activitati sportive , mie mi-a placut cel mai mult “first flyer zip wires”, care iti da senzatia ca zbori!!

BERNA

Pentru ca nu am avut noroc de vreme la Interlaken, dupa o plimbare foarte relaxanta si placuta prin statiune, am luat trenul inapoi catre Zurich. Pentru ca era destul de devreme am oprit in Berna. A fost o decizie inspirata pentru ca am fost impresionati de frumusetea orasului. Este asezat pe o peninsula a raului Aare ceea ce l-a protejat natural pe trei laturi iar pe cea de a patra s-a construit un zid.Aceasta protectie l-a ajutat sa se dezvolte foarte repede. Au fost construite poduri inalte care au permis accesul usor in cartierele de peste rau. Mi-a placut mult podul Kirchenfeld.  Berna este un oras medieval cu caldiri vechi cu turnulete si balconase iar atmosfera este completata de magazinele din subsolul cladirilor, restaurante, cafenele si multe muzee.Este un oras foarte aerisit si foarte prietenos.

BERNA,ELVETIA

City break Zurich, ultima zi

A treia zi a excursiei a inceput cu vizita la cascadele Rhinului. De la Zurich pana la Nueushansen este o ora de mers cu trenul.  Cascadele sunt spectaculoase prin volumul de apa, mai putin prin inaltimea de la care cade apa. Se fac foarte multe excursii pe rau, si poti ajunge cu vasul pana foarte aproape de locul unde cade apa!!

cascada rhin

Dupa intoarcerea de la cascada , ne-am plimbat prin Zurich. Fara sa avem un scop , fara sa ne propunem sa vizitam ceva anume. Timpul nu ne-a permis sa facem o plimbare pe lac ceea ce cred ca este o alegere foarte buna.  Zurich este cel mai mare oras al Elvetiei si este cotat de multi ani printre orasele cu cel mai inalt standard de viata din lume.  Totul este extrem de precis , calculat, nimic de reprosat. Fiind un centru financiar mare, pare ca totul se invarte in jurul bursei.  Avand in vedere ca preturile sunt in general foarte mari nu prezinta mare interes pentru shopping. Norocul este ca fiind aproape de multe atractii turistice , are cel mai mare numar de vizitatori din Elvetia, altfel ar ramane o destinatie de business.

ZURICH, ELVETIA

In concluzie: am stat 2 nopti in Zurich si pentru ca orarul de zbor ne-a permis , am avut o excursie de 3 zile, in care am vizitat Interlaken, Lucerna, Berna si Zurich!

Daca as repeta traseul, as alege un hotel din Lucerna, pentru ca este mai aproape de zona montana. Detalii despre oferte gasesi AICI!

This entry was posted in CITY BREAK and tagged , , , , . Bookmark the permalink.